Praca we WNĘTRZU ziemi – inżynier geolog o monitorowaniu metra

Małgorzata Gogól-Górecka
M. Gogól-Górecka
13.07.2022
Przewidywany czas: 1 min

Czasami w poszukiwaniu najlepszego rozwiązania trzeba spojrzeć w nieoczywistym kierunku. Podobny ruch (ponad 100 lat temu!) wykonali planiści w dużych miastach, kiedy to szukając szybkiej i efektywnej metody transportu, w warunkach coraz ciaśniej rozmieszczonej infrastruktury na ziemi, odpowiedź znaleźli… pod ziemią.

Tak powstawało metro

Tak powstało metro, którego budowa niesie za sobą — oprócz dość wysokich kosztów — konieczność zapanowania nad tonami stali i betonu, metrami gruntu nad głową i metrami sześciennymi wody podziemnej. Właściwa konstrukcja tuneli, zapewnienie bezpieczeństwa dla pasażerów i budowniczych oraz kontrola działania całego skomplikowanego systemu nie byłyby możliwe bez inżynierów geotechników, takich jak Jakub Sidor.

Jakub, kolejny bohater serii „Zawód inżynier”, realizowanej we współpracy z RocketJobs.pl, wyjaśni Wam, jak zapanować nad topografią podziemnych tuneli, opowie czym jest monitoring geotechniczny, a także zdradzi, ile parametrów podlega analizie podczas sprawdzania poprawności działania warszawskiego metra — jak dotąd jedynego metra w Polsce. Brzmi ciekawie? Zapraszamy do oglądania.

Zobacz też: Praca dla LENIWYCH? – praca automatyka i robotyka | gość: Maciej Cader PIAP

Małgorzata Gogól-Górecka
Author

Małgorzata Gogól-Górecka

Z powołania i zawodowo zajmuję się content marketingiem oraz redakcją treści. Z pracą ze słowem jestem związana od przeszło 9 lat, a swoje doświadczenie zbierałam w agencjach marketingowych oraz organizacjach pozarządowych. W Nauka. To Lubię odpowiadam głównie za rozwój serwisu. Prywatnie - kocham sztukę (jestem flecistką i historykiem sztuki) oraz podróże w każde, nawet najbliższe, zakątki świata.
Zobacz również

    Newsletter

    Zostaw nam swój adres email i odbierz darmowy rozdział najnowszej książki Tomasza Rożka „Akademia Superbohaterów”

    Podcasty NTL