Przygotowujemy kampanię klimatyczną dla dzieci!

Agnieszka Ochman
A. Ochman
01.03.2023
Przewidywany czas: 3 min

Fundacja Nauka. To Lubię wraz z UN Global Compact Network Poland – polskim oddziałem Inicjatywy Sekretarza Generalnego ONZ, rozpoczyna prace nad wyjątkową kampanią edukacyjną na temat klimatu. Będzie to pierwsza tego typu kampania w Polsce skierowana do dzieci!

Temat bardzo nam bliski

W Nauka. To Lubię często mówimy o klimacie. Zwracamy uwagę na to, jak się zmienia oraz dlaczego tak ważna jest troska o naszą planetę. Nie mamy w zwyczaju straszyć, ale tłumaczyć pewne mechanizmy i ich konsekwencje. W mediach Nauka. To Lubię znajdziecie filmy dla dzieci i dorosłych o tematyce klimatu, jak również wiele artykułów popularnonaukowych. Tym razem idziemy o krok dalej i zaczynamy przygotowania do ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej.

– Nie boję się dużych słów – jeżeli chcemy żyć w lepszym świecie, musimy zadbać o edukację młodych ludzi. Szkoła, w moim przekonaniu, nie wyposaża młodego człowieka w niezbędną wiedzę, dlatego postanowiliśmy w Nauka. To Lubię “zaprojektować” kampanię edukacyjną, zgodną z ideą naszej fundacji – powiedział założyciel Fundacji Nauka. To Lubię, dr Tomasz Rożek.

Kampania klimatyczna
Podpisanie listu intencyjnego przez dr. Rożka i Kamila Wyszkowskiego

Możesz wszystko!

Nasze działania kierujemy do dzieci. Tych, którzy często z uwagi na swój wiek są pomijani w dyskusjach o ważnych problemach, a od których zależy przyszłość nas wszystkich.

Chcemy pracować z dziećmi, bo to one bardzo szybko staną się decyzyjnymi dorosłymi. Już teraz mają duży wpływ na postawy rodziców. Dlatego wierzymy w ideę, która nas motywuje do działania – “Co ja mogę? Wszystko możesz!” – twierdzi dr Rożek.

Wybieramy podejście edukacyjne, zdecydowanie odmienne od tego, które pojawiało się w przeszłości w podobnych projektach. Chcemy wyjaśniać powiązania między konkretnymi działaniami, a ich możliwymi skutkami, przekonując młode osoby do zmiany nawyków nie zachętą czy straszeniem, ale przekazaną im wiedzą.

Główną bohaterką kampanii będzie kropelka wody – równie zmienna, jak klimat. Pomoże najmłodszym zrozumieć najtrudniejsze zagadnienia, ale także zostanie przewodnikiem po świecie stworzonym w kampanii. Poza działaniami skierowanymi bezpośrednio do dzieci, przewidziane są również eventy, kampania w internecie i social mediach, działania outdoorowe oraz ambientowe.

Wspólnie dla najmłodszych i klimatu

Pierwsze efekty pracy będą widoczne już w drugiej połowie 2023 roku. W realizacji celu wspiera nas UN Global Compact Network Poland – największa na świecie inicjatywa, zrzeszająca podmioty biznesowe, wspólnie działające na rzecz zrównoważonego rozwoju, powołana przez Sekretarza Generalnego ONZ.

Bardzo mnie cieszy, że UN Global Compact Network Poland i Fundacja Nauka. To Lubię łączą siły w ramach strategicznej współpracy przy kampanii edukacyjnej dla dzieci i młodzieży, nt. klimatu. Badania pokazują, że samo straszenie zmianą klimatu nie działa i jeśli chcemy mieć świadome społeczeństwo odpowiedzialnych obywateli, to drogą do tego jest rzetelna edukacja, pokazywanie możliwości działania oraz wspieranie sprawczości najmłodszego pokolenia w walce o przyszłość nas wszystkich i planety – Kamil Wyszkowski, Dyrektor Wykonawczy UN Global Compact Network Poland.

Agnieszka Ochman
Autor

Agnieszka Ochman

Już ponad 10 lat jestem związana z pracą słowem. Pisałam w mediach lokalnych, regionalnych oraz zajmowałam się copywritingiem. W Nauka. To Lubię mam przyjemność prowadzić projekty specjalne. Po godzinach jestem fanką fotografii lifestylowej.
Zobacz również
Czym Iran zaatakował Izrael?

Czym Iran zaatakował Izrael?

15.04.2024 00:48:35

Podcasty NTL